Kobo E-reader

Zondag was het 10 januari. Voor de meeste mensen was het een gewone dag, maar voor mij betekent het meer. Het was mijn verjaardag.

26 jaar geleden beviel mijn mama van haar eerste dochter, mezelf. Ik heb zoveel respect voor wat ze allemaal heeft gedaan voor ons. Ze is een fantastische moeder en is nu een heel erg lieve oma geworden van Tilde. Ze staat altijd klaar om te helpen of om oplossingen te zoeken. Dank je wel mama!

Toen ik in december plots thuis kwam te zitten door het ontslag op mijn werk. Besloot ik om voor mezelf een e-reader te kopen. Na lang twijfelen had ik die beslissing genomen. Aangezien ik dol ben op boeken, was ik bang dat een e-reader me niet zou kunenn bekoren. Ik had voor mezelf even alle voor- en nadelen genoteerd en kwam snel tot het besluit dat het een zeer goede koop zou worden. Mijn oog viel op de Kobo Aura H2O.

12316247_10153725533574618_6338371670828751467_n

Op een dag vertelde ik aan Geert dat ik graag deze reader wou gaan kopen. Ik vond dat hij nogal raar reageerde en hij wou precies niet dat ik naar de winkel ging. Tot ik achter het stuur van de auto kroop… ik reed zonder iets te zeggen samen met hem naar de winkel om mijn reader te halen. Eenmaal binnen had ik snel het juiste gangpad gevonden en vroeg ik aan de verkoper om mijn reader uit het rek te halen. Helaas, was alles uitverkocht. Pfuh! Geert zei onmiddellijk ‘Ah, liefje dat is niet erg. We komen hem dan wel een andere keer halen.’ Maar ik was voorbereid… ik wist dat ze in de mediawinkel er naast, ook deze reader verkochten. Dus gingen we met heel ons hebben en houden (Maxi cosi,…) naar de volgende winkel. Tadaaaaa…. daar stond hij te blinken. ‘Oh verdorie’, zei Geert. ‘Nu moet ik het je wel vertellen. Ik zou samen met de familie deze e-reader voor jouw verjaardag kopen.’ Oeps! Daar stond ik met schaamrood op mijn kaken. Ik had hun cadeautje een beetje verpest. Ik vond het wel heel erg lief dat hij hiermee bezig was geweest en perfect wist wat ik al lang wou hebben. Stiekem, was ik toch een beetje blij dat ik mijn verjaardagscadeautje al kreeg. Nog eens heel erg bedankt!

Voordelen:

  • Plaatsbesparing. De e-reader neemt zo goed als geen plaats in. Mijn boekenkast moet niet meer worden uitgebreid en mijn handtas weegt een pak lichter.
  • Water- en stofbestending. Ideaal om mijn reader mee te nemen in bad of naar het strand. Geknoeid met een drankje? Geen probleem, want deze reader kan er tegen.
  • Lange batterijduur. Je kan ongeveer een 2 maanden lezen zonder de reader op te laden. En dat klopt! Ik heb mijn reader sinds begin december en hij heeft nog steeds batterij over. Ik gebruik hem elke dag minstens een halfuur.
  • Groot scherm met e-ink. Qua grootte lijkt het op een gewoon boek die je in je handen hebt. De e-ink zorgt er voor dat het lijkt alsof je op papier leest.
  • Geen hoofdpijn door de aanpasbare Comfortlight. Zalig!
  • Wifi-verbinding is mogelijk, waardoor je onmiddellijk in de shop nieuwe boeken kan aanschaffen.
  • Leest bijna alle formaten.
  • 4GB geheugen, goed voor een 3000tal boeken.
  • Geen afleiding. Doordat je op de reader enkel boeken kan lezen, is er geen afleiding om op internet te gaan.

Nadelen:

  • De geur van een papieren boek missen.
  • Geen boeken meer kunnen ontlenen in de bibliotheek. Boeken moeten onmiddellijk aangekocht worden.
  • Kostenplaatje van ongeveer 180 euro.

Klik hier meer om meer te weten over mijn goede voornemen om elke maand 1 boek uit te lezen.

Een gedachte over “Kobo E-reader

Geef een reactie

